środa, 8 czerwca 2011

Radio na baterie słoneczne, a “June Gloom”

Czy dostaliście kiedyś prezent, który wydawał się wam stratą pieniędzy i z góry wiedzieliście, że nie będziecie mieli z niego żadnego pożytku? Otóż do niedawna moje radyjko było jednym z nich! Dostałam je dawno, dawno temu i od razu postanowiłam, że nada się ono na prezent dla kolejnego solenizanta! Z racji, że jednak nigdy nie wydało się ono odpowiednim wyborem, postanowiłam sama je wypróbować... i wiecie co – jest świetne! Działa na baterie słoneczne, jest malutkie i poręczne. Słucham go kiedy siedzę na słoneczku na balkonie i zabieram je ze sobą zawsze kiedy idę na plażę.

Jednak od kilku dni pogoda była w kratkę, a nawet padał deszcz (!) – w takich warunkach nie było mowy o uruchomieniu mojego gadżetu... Frustracja zmusiła mnie aby dociec istoty rzeczy. Tym sposobem dowiedziałam się, że zjawisko "June Gloom" i "May Gray" (jednym słowem brzydka pogoda) jest normalne w okresie maja i czerwca w Los Angeles. Mimo, że w większości stanu panuje klimat śródziemnomorski, z deszczowymi zimami i suchymi latami, to jednak latem, chłodny prąd kalifornijski często powoduje tworzenie się mgieł, przynosi niskie temperatury i opady w pobliżu wybrzeża. Dobra rada: nie przyjeżdzajcie tu na wakacje ani w maju, ani w czerwcu – nawet jeżeli znajdziecie tanią ofertę! J  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz