piątek, 11 maja 2012

"Nie mogę się doczekać nieba" F. Flagg

Po przyjeździe do domu, czekało na mnie opowiadanie, które od dłuższego czasu przetrzymała dla mnie mama. "Nie mogę się doczekać nieba" to lektura, po którą z pewnością nie sięgnęłabym sama. Po części napisana została na podstawie osobistych doświadczeń autorki, Fannie Flagg. Z lekkością rozprawia o sensie życia, Bogu, przemijaniu i stosunkach międzyludzkich. Uważam, że poruszając tak ambitne tematy, miała ona bardzo duże pole do popisu. Ostatecznie, zaistniałe sytuacje sprowadzone zostały do prostych rozwiązań, a na zadane pytania udzielono rzeczowych odpowiedzi. Książka przedstawia specyficzną perspektywę życia i ma bardzo optymistyczny wydźwięk. Nie prezentuje jednk nic odkrywczego. Oceniam na 3 z 5. Wciąż warto przeczytać.

"Uświadomiłam sobie, że nie mam tak wiele czasu, jak mi się wydawało. 
Przyjęłam nową hierarchię wagi spraw." [ Fannie Flagg ]

1 komentarz:

  1. Dziękuję za Vogue, wczoraj do mnie dotarła przesyłka. Co do autorki, to miło wspominam jej książkę "Smażone, zielone pomidory". Czytałam już sporo czasu temu, zapała mi w pamięć.
    Pozdrawiam Julita

    OdpowiedzUsuń